Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Funderingar och Tankar

Av Ingela - 2 februari 2011 15:06

Detta blir mitt första inlägg i denna nya Blogg, ska bli skönt att kunna skriva av sig lite faktiskt. Det är ju ett bra sätt att dela med sig av sina tankar och funderingar om precis allting. 


Vart ska jag börja tro? , det finns så mycket i mina tankar som bara vill skrika ut och ibland så går det verkligen inte att få ut ett ljud av det man tänker på, man vill så mycket men det tar emot, oftast. 


Livet har inte varit enkelt för min del, under större delen av halva mitt liv sen jag blev stor nog att kunna fatta egna beslut och förstod vad saker och ting går ut på så har det varit mest motgångar.  Det har varit de få stunder som livet har gett mig framgångar, jag har aldrig kunnat få vara lycklig på alla plan på en och samma gång.  Om jag har varit framgångsrik när det gäller jobbet så har mitt kärleksliv gett mig motgång och tvärtom.


Det är nästan som en ond cirkel som aldrig bryts riktigt, men går den cirkeln att bryta någon dag mån tro? Vist har livet gett mig mycket lycka från vänskap av olika slag, mestadels är det alla min nätvänner som har bringat mig lycka i detta liv. Även ett fåtal nära vänner har självklart hållit mig hårt om hjärtat.


Ibland når man en gräns som gör att man inte orkar med någonting längre, man blir helt omotiverad till livet i sig och har man nått dit så är det väldigt svårt att ta sig tillbaka och då är det tur man har de närmsta vännerna omkring en, annars skulle det nog sluta väldigt illa.


Sen finns det även en del i livet som har med arbete att göra, det är ju ett sånt där måste i denna värld för att man ska kunna överleva, fast det är väldigt svårt att ibland veta vad man egentligen vill bli, vad man vill jobba med livet ut!


När man väl tror att allt har ordnat upp sig så kommer den ena motgången efter den andra och när man väl ligger ned så kommer det fler som sparkar på en. 


Det är faktiskt inte förrän nu, detta år 2011 som jag känner kan bli ett bra år, att de flesta områden kommer att ordna sig för min del.  Året börjar bra genom att en väldigt fin pojke kom in i mitt liv,vi har bara träffats en helg än så länge, men redan då så kändes det väldigt bra, vi ska även träffas snart igen. Sen så kan bara tiden utvisa vad det kan bli utav detta.


Jag känner mig i alla fall glad och lycklig och tro mig det var ett väldigt bra tag sen jag kände så här som jag gör just nu, det känns som att en stor börda har lyft från mina axlar och att livet verkligen är värt att leva.

Snart så kommer även jag att börja på Rehab för problem med rygg och knä, känns bra att jag fick den möjligheten. Det kommer nog hjälpa mig mycket Psykiskt och även en del Fysiskt självklart. När den delen är avklarad så kommer jag ta tag i att börja plugga igen.

Har planer på att fortsätta Restaurang utbildningen så jag har en grund att gå på.

Det känns verkligen bra att ha en plan över hur detta år ska se ut, så man inte bara står och stampar på ett ställe.


Självklart finns det saker som jag kan tänkas vara omöjligt för min del, att utbilda mig till något inom data som kräver mycket matematik. Matematik är inte mitt starkaste ämne så det är en stor motgång för mig som älskar allt vad datorer heter. Men sen har jag ju min passion för matlagning så det är kanske det jag ska arbeta som? Det hade jag ju tänkt från början.


Nej som sagt var detta år känns som ett väldigt bra år med många förutsättningar och lycka, jag välkomnar verkligen detta år 2011 med öppna armar för vad det har att erbjuda!


Hoppas ni tyckt det varit en intressant läsning om mina tankar som rör sig i mitt huvud.


Det kommer komma fler inlägg när jag får lusten att skriva av mig lite!


  

 
 
Ingen bild

Lena

2 februari 2011 16:31

Håller verkligen med om det mesta som du har skrivit där... när kärleks livet blomstrar så blir det motgångar i det mesta annat och tvärtom... håller verkligen tummarna för dig gumman och hoppas själv på att mitt år 2011 oxå kommer att blomstra på fler punkter än enbart kärleken... kram kram kram och jätte fint skrivet av dig

Ingela

2 februari 2011 16:36

Lena: Tack så mycket gumman, hoppas med att ditt år 2011 kommer att bli bra =) kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 4 februari 2011 00:58

Lite mycket dötid såhär på torsdagsnatten till fredagen, vad har man gjort? Kollade nyss klart på senaste avsnittet av The Vampires Diaries som var sjuuukt bra. Nu blev det att man satte sig vid datorn, skriver lite med mamma på msn och satte igång W...

Presentation


Välkommen!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards